Broj 3 - GODINA MMXXI. Bjelovar, 19. ožujka 2021. ISSN 1331-3819 AKTI ŽUPANA 74. Na temelju članka 56. Statuta Bjelovarsko-bilogorske županije ("Županijski glasnik", broj 10/13 – pročišćeni tekst), Župan Bjelovarsko-bilogorske županije dana 09. ožujka 2021. godine, donosi ZAKLJUČAK o davanju suglasnosti za zapošljavanje pripravnika u Daruvarskim toplicama, Specijalnoj bolnici za medicinsku rehabilitaciju Članak 1. Župan Bjelovarsko-bilogorske županije daje suglasnost na zamolbu v.d. ravnateljice Daruvarskih toplica, Specijalne bolnice za medicinsku rehabilitaciju, od 08. ožujka 2021. godine, za zapošljavanje pripravnika uz korištenje potpore za zapošljavanje Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, za sljedeće: - VŠS – PRVOSTUPNIK FIZIOTERAPEUT/KINJA – PRIPRAVNIK – 3 izvršitelja na određeno puno radno vrijeme na period od 1 godine, - SSS – FIZIOTERAPETSKI TEHNIČAR/KA – PRIPRAVNIK – 3 izvršitelja na određeno puno radno vrijeme na period od 1 godine. Članak 2. Ovaj Zaključak stupa na snagu danom donošenja. KLASA: 500-01/21-01/10 URBROJ: 2103-09-21-7 Bjelovar, 09. ožujka 2021. ŽUPAN Damir Bajs, dipl. iur., v. r. 75. Na temelju članka 56. Statuta Bjelovarsko-bilogorske županije ("Županijski glasnik", broj 7/18 – pročišćeni tekst, 2/20 i 5/20) župan Bjelovarsko-bilogorske županije donosi ODLUKU o davanju suglasnosti Tehničkoj školi Daruvar, za dodatne radove na Strojarsko-prometnom praktikumu P+2 u Zrinkoj 19 u sklopu provedbe projekta energetske obnove Članak 1. Župan Bjelovarsko-bilogorske županije daje suglasnost Tehničkoj školi Daruvar, za dodatne radove na
Stranica 2 ÆUPANIJSKI GLASNIK Broj 3 Strojarsko-prometnom praktikumu P+2 u Zrinkoj 19 u sklopu provedbe projekta energetske obnove. Članak 2. Dodatni radovi odnose se na zamjenu strehe oko škole u iznosu od 43.454,00 kuna (bez PDV-a). Sredstva za podmirenje gore navedenog iznosa osiguravaju se u Proračunu Bjelovarsko-bilogorske županije na K000085 Projekti energetske obnove OŠ, konto 451. Članak 3. Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja i objavit će se u "Županijskom glasniku". KLASA: 602-02/19-01/30 URBROJ: 2103-09-20-14 Bjelovar, 10. ožujka 2021. ŽUPAN Damir Bajs, dipl. iur., v. r. 76. Na temelju članka 56. Statuta Bjelovarsko-bilogorske županije ("Županijski glasnik", broj 7/18 – pročišćeni tekst, 2/20 i 5/20) župan Bjelovarsko-bilogorske županije donosi ODLUKU o davanju suglasnosti Osnovnoj školi Đulovac, za izradu idejnog projekta za dogradnju PŠ Veliki Bastaji Članak 1. Župan Bjelovarsko-bilogorske županije daje suglasnost Osnovnoj školi Đulovac, za izradu idejnog projekta za dogradnju PŠ Veliki Bastaji. Članak 2. Idejni projekt iz članka 1. za dogradnju PŠ Veliki Bastaji OŠ Đulovac procjenjuje se na 20.000,00 kuna (bez PDV-a). Sredstva za podmirenje gore navedenog iznosa osiguravaju se u Proračunu Bjelovarsko-bilogorske županije iz DEC sredstava na poziciji A000293 Investicijskog i tekuće održavanje u OŠ – dec, Izvor 11. Članak 3. Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja i objavit će se u "Županijskom glasniku". KLASA: 602-02/21-01/1 URBROJ: 2103-09-21-20 Bjelovar, 19. ožujka 2021. ŽUPAN Damir Bajs, dipl. iur., v. r.
Stranica 3 Broj 3 ÆUPANIJSKI GLASNIK OPĆINA SIRAČ 52. Na temelju članka 43. i članka 32. Statuta Općine Sirač ("Županijski glasnik", broj 19/09, 06/10, 03/13, 01/18) Općinsko vijeće Općine Sirač na 37. sjednici, održanoj 16. ožujka 2021. godine donijelo je ZAKLJUČAK o prihvaćanju prijedloga da se pristupi izmjeni i dopuni Statuta Općine Sirač Članak 1. Prihvaća se prijedlog Komisije za Statut i Poslovnik da se pristupi Izmjeni i dopuni Statuta Općine Sirač. Članak 2. Ovaj Zaključak stupa na snagu danom donošenja, a objavit će se u "Županijskom glasniku". KLASA: 012-03/21-01/1 URBROJ: 2111/04-01-21-2 Sirač, 16. 03. 2021. Predsjednik Općinskog vijeća: Stjepan Juraić, ing. str., v. r. 53. Na temelju članka 8. i 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi ("Narodne novine", broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13 – pročišćeni tekst, 137/15 – ispravak, 123/17, 98/19 i 144/20) i članka 32. Statuta Općine Sirač ("Županijski glasnik", broj 19/09, 06/10, 03/13, 01/18) Općinsko vijeće Općine Sirač na 37. sjednici održanoj dana 16. ožujka 2021. godine, donosi STATUTARNU ODLUKU O IZMJENAMA I DOPUNAMA STATUTA OPĆINE SIRAČ Članak 1. U Statutu Općine Sirač ("Županijski glasnik", broj 19/09, 06/10, 03/13 i 01/18) u članku 17. stavku 2. riječ "središnjeg" briše se. Članak 2. Članak 18. mijenja se i glasi: "Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o lokalnim poslovima putem referenduma i zbora građana u skladu sa zakonom i ovim Statutom." Članak 3. Članak 19. mijenja se i glasi: "Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o promjeni statuta, o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga predstavničkog tijela, kao i drugim pitanjima određenim zakonom i statutom. Na postupak provođenja referenduma odgovarajuće se primjenjuju odredbe zakona kojim se uređuje provedba referenduma. Na odluke donesene u svezi s referendumom i na referendumu primjenjuju se važeće zakonske odredbe koje se odnose na nadzor zakonitosti općih akata. Raspisivanje referenduma može predložiti najmanje jedna trećina članova Općinskog vijeća, Općinski načelnik, 20 % ukupnog broja birača u jedinici, te većina Vijeća mjesnih odbora na području Općine Sirač. Ako je raspisivanje referenduma predložila najmanje jedna trećina članova Općinskog vijeća odnosno Načelnik odnosno većina vijeća mjesnih odbora na području Općine, Općinsko vijeće dužno je izjasniti se o podnesenom prijedlogu te ako prijedlog prihvati, donijeti odluku o raspisivanju referenduma u roku od 30 dana od zaprimanja prijedloga. Odluka o raspisivanju referenduma donosi se većinom glasova svih članova Općinskog vijeća. Ako je raspisivanje referenduma predložilo 20% od ukupnog broja birača u jedinici, predsjednik Općinskog vijeća dužan je dostaviti zaprimljeni prijedlog tijelu državne uprave nadležnom za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu u roku od 30 dana od zaprimanja prijedloga, koje će u roku od 60 dana od dostave utvrditi ispravnost podnesenog prijedloga, odnosno utvrditi je li prijedlog podnesen od potrebnog broja birača u jedinici i je li referendumsko pitanje sukladno odredbama zakona, te odluku o utvrđenom dostaviti Općinskom vijeću. Ako tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu utvrdi da je prijedlog ispravan, Općinsko vijeće raspisat će referendum u roku od 30 dana od zaprimanja odluke. Protiv odluke tijela državne uprave kojom je utvrđeno da prijedlog nije ispravan nije dozvoljena žalba već se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske. Općinsko vijeće može raspisati savjetodavni referendum o pitanjima iz svog djelokruga. Pravo glasovanja na referendumu imaju građani koji imaju prebivalište na području Općine Sirač i upisani su u popis birača. Odluka donesena na referendumu obvezatna je za Općinsko vijeće, osim odluke donesene na savjetodavnom referendumu koja nije obvezatna." Članak 4. Članak 20. mijenja se i glasi: "Općinski načelnik može se opozvati putem referenduma. Raspi s ivanje referenduma za opoziv može predložiti:
Stranica 4 ÆUPANIJSKI GLASNIK Broj 3 - 20 % ukupnog broja birača u Općini Sirač - 2/3 članova Općinskog vijeća. Ako je raspisivanje referenduma za opoziv predložilo 20% ukupnog broja birača u Općini Sirač, Općinsko vijeće raspisat će referendum za opoziv općinskog načelnika u skladu s odredbama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi i Zakona kojim se uređuje raspisivanje referenduma, u dijelu koji se odnosi na utvrđivanje je li prijedlog podnesen od potrebnog broja birača u Općini. Ako je raspisivanje referenduma za opoziv predložilo 2/3 članova Općinskog vijeća, odluku o raspisivanju referenduma za opoziv općinskog načelnika Općinsko vijeće donosi dvotrećinskom većinom glasova svih članova Općinskog vijeća. Referendum za opoziv Općinskog načelnika ne smije se raspisati prije proteka roka od 6 mjeseci od održanih izbora ni ranije održanog referenduma za opoziv, kao ni u godini u kojoj se održavaju redovni izbori za Općinskog načelnika. Odluka o opozivu Općinskog načelnika donesena je ako se na referendumu za opoziv izjasnila većina birača koji su glasovali, uz uvjet da ta većina iznosi najmanje 1/3 ukupnog broja birača upisanih u popis birača u Općini. Na postupak referenduma za opoziv odgovarajuće se primjenjuju odredbe Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi i zakona kojim se utvrđuje provedba referenduma." Članak 5. Članak 26. mijenja se i glasi: "Zborovi građana mogu se sazvati radi izjašnjavanja građana o pojedinim pitanjima i prijedlozima iz samoupravnog djelokruga općine te raspravljanja o potrebama i interesima građana od lokalnog značenja, u skladu sa zakonom i statutom. Zborove građana saziva vijeće mjesnog odbora u skladu sa statutom općine. Zborovi građana sazivaju se za cijelo područje ili za dio područja mjesnog odbora koji čini zasebnu cjelinu. Zborove građana može sazvati i općinsko vijeće te općinski načelnik radi raspravljanja i izjašnjavanja građana o pitanjima od značenja za Općinu. Kada zborove građana saziva općinsko vijeće ili općinski načelnik, zborovi građana sazivaju se za cijelo područje ili za dio područja općine, pojedina naselja ili dijelove naselja na području općine, a mogu se sazvati i za cijelo područje ili za dio područja mjesnog odbora koji čini zasebnu cjelinu. Na zboru građana odlučuje se javnim glasovanjem, osim ako se na zboru većinom glasova prisutnih građana ne donese odluka o tajnom izjašnjavanju. Mišljenje dobiveno od zbora građana obvezatno je za mjesni odbor, a savjetodavno za općinsko vijeće i općinskog načelnika. Način sazivanja, rada i odlučivanja na zboru građana uređuje se općim aktom općine u skladu sa zakonom i statutom." Članak 6. Članak 27. briše se. Članak 7. Članak 28 mijenja se i glasi: "Građani imaju pravo Općinskom vijeću Općine Sirač predlagati donošenje općeg akta ili rješavanje određenog pitanja iz njegova djelokruga te podnositi peticije o pitanjima iz samoupravnog djelokruga općine od lokalnog značenja, u skladu sa zakonom i statutom. O prijedlogu i peticiji iz stavka 1. ovoga članka Općinsko vijeće mora raspravljati ako ga potpisom podrži najmanje 10% od ukupnog broja birača u jedinici te dati odgovor podnositeljima najkasnije u roku od tri mjeseca od zaprimanja prijedloga. Prijedlozi i peticije iz stavka 1. ovoga članka mogu se podnijeti i elektroničkim putem u skladu s tehničkim mogućnostima općine. Način podnošenja prijedloga i peticija, odlučivanja o njima i druga pitanja uređuju se općim aktom općine u skladu sa zakonom i statutom." Članak 8. U članku 33. stavak 4. mijenja se i glasi: "Općinsko vijeće smatra se konstituiranim izborom predsjednika na prvoj sjednici na kojoj je nazočna većina članova vijeća. Konstituirajuću sjednicu Općinskog vijeća saziva pročelnik upravnog tijela nadležnog za poslove predstavničkog tijela ili službenik kojeg on ovlasti. Ako u Općini nije imenovan pročelnik upravnog tijela nadležnog za poslove predstavničkog tijela ili službenik ovlašten za obavljanje poslova tog pročelnika, konstituirajuću sjednicu sazvat će čelnik tijela državne uprave nadležnog za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu ili osoba koju on ovlasti." Članak 9. U članku 34. u stavku 3. riječ "središnjeg" briše se. Iza stavka 4. dodaju se novi stavci 5. i 6. koji glase: "Sjednice Općinskog vijeća mogu se sazivati i elektroničkim putem. U slučaju nastupanja posebnih okolnosti koje podrazumijevaju događaj ili određeno stanje koje se nije moglo predvidjeti i na koje se nije moglo utjecati, a koje trenutačno ugrožava pravni poredak, život, zdravlje ili sigurnost stanovništva te imovinu veće vrijednosti, za vrijeme trajanja posebnih okolnosti sjednice Općinskog vijeća iznimno se mogu održavati elektroničkim putem."
Stranica 5 Broj 3 ÆUPANIJSKI GLASNIK Članak 10. Članak 35. mijenja se i glasi: "Općinsko vijeće Općine Sirač čini 9 vijećnika, izabranih na način određen zakonom. Pripadnicima nacionalnih manjina jamči se zastupljenost u Općinskom vijeću sukladno odredbama Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina. Pripadnicima nacionalnih manjina koje ostvaruju pravo na zastupljenost u Općinskom vijeću Općine Sirač osigurava se zastupljenost sukladno posebnim zakonskim propisima." Članak 11. U članku 37. iza stavka 4. dodaju se novi stavci 5. i 6. koji glase: "Naknada iz prethodnog stavka ovog članka može se odrediti za rad u predstavničkom tijelu i radnim tijelima predstavničkog tijela, a određuje se u neto iznosu po članu Općinskog vijeća tako da ukupna godišnja neto naknada po članu Općinskog vijeća ne smije iznositi više od 6.000,00 kuna. Naknada za predsjednika Općinskog vijeća može se odrediti u iznosu uvećanom za najviše 50%, a za potpredsjednika u iznosu uvećanom za najviše 30% pripadajuće naknade utvrđene prethodnim stavkom ovog članka." Dosadašnji stavak 5. postaje stavak 7. Dosadašnji stavak 6. koji postaje stavak 8. mijenja se i glasi: "Član Općinskog vijeća ima pravo na opravdani izostanak s posla radi sudjelovanja u radu Općinskog vijeća i njegovih radnih tijela, sukladno sporazumu s poslodavcem." Članak 12. U članku 40. stavku 1. točci 5. riječi "i zamjeniku načelnika" brišu se. Članak 13. Iza članka 40. dodaje se novi članak 40.a. koji glasi: "Sjednicama Općinskog vijeća Općine Sirač prisustvuje Općinski načelnik." Članak 14. U članku 51. stavci 2., 3. i 4. brišu se. Dosadašnji stavak 5. koji postaje stavak 2. mijenja se i glasi: "Općinski načelnik bira se na neposrednim izborima sukladnom posebnom Zakonu na mandatno razdoblje od 4 godine." Članak 15. U članku 51.a u stavku 1. točci 13. riječi "poslova državne uprave, ako su preneseni Općini" zamjenjuju se riječima "povjerenih poslova državne uprave" Članak 16. U članku 54. u stavku 2. riječi "predstojnika ureda državne uprave u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji" zamjenjuju se riječima "nadležno tijelo državne uprave u čijem je djelokrugu opći akt". Stavak 3. briše se. Dosadašnji stavak 4. postaje stavak 3. Članak 17. U članku 55. stavak 1. briše se. U stavku 2. riječi "posebnog zakona" zamjenjuju se riječima "Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi". Članak 18. Članak 56. mijenja se i glasi: "Ako za vrijeme trajanja mandata Općinskog načelnika nastupe okolnosti zbog kojih je Općinski načelnik onemogućen obavljati svoju dužnost zbog duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti Općinskog načelnika zamijenit će privremeni zamjenik kojeg će imenovati Općinski načelnik na početku mandata iz reda pripadnika nacionalnih manjina ili iz reda članova Općinskog vijeća. Odluku o imenovanju privremenog zamjenika iz reda članova Općinskog vijeća Općinski načelnik može promijeniti tijekom mandata. Zamjenik Općinskog načelnika iz reda pripadnika nacionalnih manjina ili član Općinskog vijeća iz stavka 1. ovog članka je privremeni zamjenik Općinskog načelnika koji zamjenjuje Općinskog načelnika za vrijeme trajanja duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti zbog kojih je Općinski načelnik kojemu mandat nije prestao onemogućen obavljati svoju dužnost. Privremeni zamjenik ovlašten je obavljati samo redovne i nužne poslove kako bi se osiguralo nesmetano funkcioniranje općine. Privremeni zamjenik za vrijeme zamjenjivanja općinskog načelnika ostvaruje prava općinskog načelnika. Ako zbog okolnosti iz stavka 1. ovoga članka nastupi prestanak mandata općinskog načelnika, u Općini Sirač raspisat će se prijevremeni izbori za općinskog načelnika. Do provedbe prijevremenih izbora dužnost općinskog načelnika obnašat će povjerenik Vlade Republike Hrvatske. Ovlast privremenog zamjenika za zamjenjivanje općinskog načelnika prestaje danom nastavljanja obavljanja dužnosti općinskog načelnika po prestanku razloga zbog kojih je općinski načelnik bio onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, odnosno u slučaju iz stavka
Stranica 6 ÆUPANIJSKI GLASNIK Broj 3 6. ovoga članka danom stupanja na snagu rješenja o imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske. O okolnostima iz stavka 1. i 2. ovoga članka općinski načelnik ili pročelnik Jedinstvenog upravnog odijela Općine Sirač dužan je obavijestiti predsjednika Općinskog vijeća odmah po nastanku tih okolnosti. O okolnostima iz stavka 6. ovoga članka predsjednik Općinskog vijeća će u roku od 8 dana obavijestiti Vladu Republike Hrvatske radi raspisivanja prijevremenih izbora za novog općinskog načelnika. Član Općinskog vijeća Općine Sirač ne može istovremeno biti privremeni zamjenik Općinskog načelnika koji zamjenjuje Općinskog načelnika za vrijeme trajanja duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti zbog kojih je Općinski načelnik kojemu mandat nije prestao onemogućen obavljati svoju dužnost. Članu Općinskog vijeća Općine Sirač kojeg je Općinski načelnik imenovao za privremenog zamjenika Općinskog načelnika mandat miruje po sili zakona od dana kada je Općinski načelnik onemogućen obavljati svoju dužnost zbog odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti." Članak 19. Članak 57. mijenja se i glasi: "Općinski načelnik sam odlučuje hoće li dužnost na koju je izabran obavljati profesionalno te je dužan u roku od 8 dana od dana stupanja na dužnost dostaviti pisanu obavijest Jedinstvenom upravnom odijelu Općine Sirač o tome na koji način će obavljati dužnost. U slučaju nepodnošenja pisane obavijesti iz stavka 1. ovog članka smatra se da se dužnost obavlja volonterski. Općinski načelnik može promijeniti način obavljanja dužnosti u tijeku mandata, dostavom pisane obavijesti o promjeni načina obavljanja dužnosti Jedinstvenom upravnom odijelu Općine Sirač. Ako u obavijesti iz prethodnog stavka ovoga članka nije naveden dan početka novog načina obavljanja dužnosti, novi način obavljanja dužnosti započinje prvog dana sljedećeg mjeseca nakon dostave te obavijesti. Općinski načelnik koji dužnost obavlja volonterski ne može promijeniti način obavljanja dužnosti u godini održavanja redovnih lokalnih izbora." Članak 20. Članak 58. mijenja se i glasi: " Općinski načelnik stupa na dužnost prvog radnog dana koji slijedi danu objave konačnih rezultata izbora. Općinskom načelniku mandat prestaje po sili Zakona: - ako podnese ostavku, danom dostave pisane ostavke sukladno pravilima o dostavi propisanim zakonom o općem upravnom postupku, - ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske odluke o oduzimanju poslovne sposobnosti, - ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od jednog mjeseca, danom pravomoćnosti sudske presude, - ako mu prestane prebivalište na području Općine Sirač, danom prestanka prebivališta, - ako mu prestane hrvatsko državljanstvo, danom prestanka državljanstva, sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, - smrću. Ako prije isteka mandata prestane mandat Općinskom načelniku raspisat će se prijevremeni izbori za Općinskog načelnika. Do provedbe prijevremenih izbora dužnost Općinskog načelnika obnašat će Povjerenik Vlade Republike Hrvatske. O svim promjenama tijekom mandata Općinskog načelnika pročelnik Jedinstvenog upravnog odijela Općine Sirač dužan je bez odgode obavijestiti tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu. Pročelnik Jedinstvenog upravnog odijela će u roku od 8 dana obavijestiti Vladu Republike Hrvatske o prestanku mandata Općinskog načelnika radi raspisivanja prijevremenih izbora za novog Općinskog načelnika, u slučajevima propisanim posebnim zakonom." Članak 21. Članak 59. mijenja se i glasi: "Općinski načelnik može se opozvati u slučajevima i u postupku propisanom posebnim zakonom i ovim Statutom. Ako je prestanak mandata Općinskog načelnika nastupio opozivom u Općini Sirač, raspisat će se prijevremeni izbori za Općinskog načelnika. Do provedbe prijevremenih izbora dužnost Općinskog načelnika obnašat će povjerenik Vlade Republike Hrvatske." Članak 22. U članku 64. stavku 1. riječi "poslova državne uprave koji su zakonom prenijeti na Općinu," zamjenjuju se riječima "povjerenih poslova državne uprave," Iza stavka 1. dodaje se novi stavak 2. koji glasi: "U obavljanju povjerenih poslova državne uprave Jedinstveni upravni odjel Općine Sirač ima ovlasti i obveze tijela državne uprave sukladno zakonu kojim se uređuje sustav državne uprave." Dosadašnji stavci 2., 3., 4. i 5. postaju stavci 3., 4., 5. i 6. Iza stavka 6. dodaju se novi stavci 7. i 8. koji glase: "Općina Sirač dužna je osigurati obavljanje upravnih i stručnih poslova iz prethodnog stavka ovoga članka u okviru svojih upravnih tijela.
Stranica 7 Broj 3 ÆUPANIJSKI GLASNIK Općina Sirač ukoliko nema mogućnost osigurati obavljanje upravnih i stručnih poslova u okviru svojih upravnih tijela dužna je osigurati obavljanje tih poslova zajednički s drugom jedinicom lokalne samouprave." Članak 23. Članak 65. briše se. Članak 24. U članku 67. brojka "69." zamjenjuje se brojkom "66". Članak 25. U članku 75. u stavku 3. riječi "uredu državne uprave" zamjenjuju se riječima "upravnom tijelu u županiji.". Članak 26. Članak 82. briše se. Članak 27. U članku 89. iza stavka 3. dodaju se novi stavci 4. i 5. koji glase: "Općina Sirač dužna je javno objaviti informacije o trošenju proračunskih sredstava na svojim mrežnim stranicama tako da te informacije budu lako dostupne i pretražive. Objava informacija iz prethodnog stavka ovoga članka obavlja se u skladu s odredbama zakona kojim se uređuje planiranje, izrada, donošenje i izvršavanje proračuna te uputa i drugih akata ministarstva nadležnog za financije." Članak 28. U članku 91.a stavku 1. riječi "središnjeg" te riječi "i njegovog zamjenika koji je izabran zajedno s njima" brišu se. Članak 29. U članku 91.b stavku 2. točka na kraju rečenice zamjenjuje se zarezom te se dodaju riječi "te drugog ovlaštenog predlagatelja utvrđenog poslovnikom Općinskog vijeća.". Članak 30. Iza članka 91.b dodaje se novi članak 91.c. koji glasi: "Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun, a općinski načelnik onemogućen je u obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi Općinsko vijeće na prijedlog privremenog zamjenika općinskog načelnika iz članka 56. ovoga Statuta. Kada je u Općini Sirač konstituirano novoizabrano Općinsko vijeće nakon provedenih prijevremenih izbora, do donošenja proračuna financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi općinski načelnik. Kada u postupku nadzora zakonitosti općeg akta nadležno tijelo državne uprave donese odluku o obustavi proračuna, odnosno odluku o potvrdi odluke općinskog načelnika o obustavi proračuna, za vrijeme trajanja obustave proračuna financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi općinski načelnik. Ako Visoki upravni sud Republike Hrvatske u postupku ocjene zakonitosti općeg akta ukine proračun Općine Sirač, Općinsko vijeće dužno je donijeti proračun u roku od 45 dana od objave presude Visokog upravnog suda Republike Hrvatske u "Narodnim novinama". Do donošenja proračuna financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi općinski načelnik. Na sadržaj odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka iz ovoga članka primjenjuje se odredba članka 91.b stavka 6. ovoga Statuta." Članak 31. Članak 98. mijenja se i glasi: "Upravno tijelo Općine u izvršavanju općih akata Općinskog vijeća donose pojedinačne akte kojima rješavaju o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba (upravne stvari). Jedinstveni upravni odjel Općine Sirač u obavljanju povjerenih poslova državne uprave rješava u upravnim stvarima u prvom stupnju. Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka, može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Bjelovarsko-bilogorske županije. Protiv pojedinačnih akata iz stavka 2. ovog članka koje donosi Jedinstveni upravni odjel Općine Sirač u obavljanju povjerenih poslova državne uprave može se izjaviti žalba nadležnom tijelu državne uprave u skladu s posebnim zakonom kojim se uređuje pojedino upravno područje. Protiv pojedinačnih akata iz ovog članka može se pokrenuti upravni spor sukladno odredbama zakona o upravnim sporovima. Na donošenje pojedinačnih akata shodno se primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku i drugih propisa. Odredbe ovoga članka odnose se i na pojedinačne akte koje donose pravne osobe kojima je odlukom
Stranica 8 ÆUPANIJSKI GLASNIK Broj 3 Općinskog vijeća Općine Sirač, u skladu sa zakonom, povjereno obavljanje javnih ovlasti u poslovima iz samoupravnog djelokruga Općine." Članak 32. U članku 99. stavku 4. riječ "središnja" briše se. Članak 33. Članak 100. mijenja se i glasi: "Nadzor zakonitosti općih akata koje u samoupravnom djelokrugu donosi Općinsko vijeće obavljaju nadležna tijela državne uprave, svako u svom djelokrugu, sukladno posebnom zakonu. Predsjednik predstavničkog tijela dužan je dostaviti Statut, Poslovnik, Proračun ili drugi opći akt (u daljnjem tekstu: opći akt) nadležnom tijelu državne uprave u čijem je djelokrugu opći akt zajedno sa izvatkom iz zapisnika koji se odnosi na postupak donošenja općeg akta propisan Statutom i Poslovnikom, u roku od 15 dana od dana donošenja općeg akta. Predsjednik općinskog vijeća dužan je akte iz stavka 2. ovog članka bez odgode dostaviti Općinskom načelniku. Kad nadležno tijelo državne uprave ocjeni da su odredbe općeg akta u suprotnosti s Ustavom i zakonom ili da su u postupku donošenja općeg akta počinjene nepravilnosti, bez odgode će dati uputu Općinskom vijeću Općine Sirač da u roku od 15 dana od primitka upute otkloni uočene nedostatke. Ako Općinsko vijeće ne postupi po uputi nadležnog tijela državne uprave i ne otkloni uočene nedostatke u roku iz prethodnog stavka ovog članka, nadležno tijelo državne uprave donosi odluku o obustavi od primjene općeg akta ili pojedinih odredaba općeg akta (u daljnjem tekstu: odluka o obustavi) koja mora biti obrazložena. Odluku o obustavi nadležno tijelo državne uprave dužno je donijeti u roku od 60 dana od isteka roka iz stavka 4. ovog članka. Odluka o obustavi dostavlja se bez odgode predsjedniku Općinskog vijeća koje je donijelo opći akt, Općinskom načelniku te tijelu državne uprave nadležnom za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu. Odluka o obustavi obavezno se objavljuje u službenom glasilu Općine Sirač. Vlada Republike Hrvatske, po prijedlogu tijela državne uprave nadležnog za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu, pokrenut će postupak za ocjenu suglasnosti Statuta s Ustavom i zakonom pred Ustavnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana primitka prijedloga za pokretanje postupka. Ukoliko Vlada Republike Hrvatske ne pokrene postupak za ocjenu suglasnosti Statuta s Ustavom i zakonom pred Ustavnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana primitka prijedloga za pokretanje postupka, prestaje obustava od primjene općeg akta." Članak 34. Članak 100.a. mijenja se i glasi: "Na prijedlog tijela državne uprave nadležnog za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Vlada Republike Hrvatske raspustit će Općinsko vijeće: - ako donese odluku ili drugi akt kojim ugrožava suverenitet i teritorijalnu cjelovitost Republike Hrvatske, - ako učestalo donosi opće akte suprotne Ustavu, zakonu ili drugom propisu ili zbog učestalih, težih povreda zakona i drugih propisa, - ako iz bilo kojih razloga trajno ostane bez broja članova potrebnog za rad i donošenje odluka, - ako ne može donositi odluke iz svog djelokruga dulje od 3 mjeseca, - ako ne raspiše referendum na prijedlog birača kada je utvrđeno da je dopušteni prijedlog podnesen od dovoljnog broja birača, u skladu s odredbama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi i Zakona kojim se uređuje raspisivanje referenduma, - ako ne raspiše referendum za opoziv iz članka 20. ovoga Statuta, - ako u tekućoj godini ne donese proračun za sljedeću godinu niti odluku o privremenom financiranju te ako ne donese proračun do isteka roka prijevremenog financiranja, osim u slučaju iz članka 91.a stavka 1. ovog Statuta, - ako ne donese proračun u roku od 45 dana od objave presude Visokog upravnog suda Republike Hrvatske kojom je proračun ukinut u postupku ocjene zakonitosti općeg akta, osim u slučaju iz članka 91.a stavka 1. ovoga Statuta. Rješenje Vlade Republike Hrvatske o raspuštanju Općinskog vijeća stupa na snagu danom objave u Narodnim novinama. Protiv rješenja o raspuštanju predsjednik Općinskog vijeća može podnijeti tužbu Visokom upravnom sudu Republike Hrvatske u roku od 8 dana od objave rješenja. Visoki upravni sud Republike Hrvatske odlučit će o tužbi u hitnom postupku u roku od 30 dana od primitka te presudu bez odgađanja dostaviti Vladi Republike Hrvatske i predsjedniku Općinskog vijeća. Ako je tužba odbačena ili odbijena, Vlada će raspisati prijevremene izbore za Općinsko vijeće u roku od 90 dana od dana objave odluke Visokog upravnog suda Republike Hrvatske u Narodnim novinama." Članak 35. U članku 100.b u stavku 1. riječ ''središnjeg'' te riječi ''i njegovog zamjenika koji je izabran zajedno s njim'' brišu se. Članak 36. U članku 105. riječi ' 'i Zamjenika općinskog načelnika'' brišu se.
Stranica 9 Broj 3 ÆUPANIJSKI GLASNIK Članak 37. Ova Statutarna odluka o izmjenama i dopunama Statuta Općine Sirač stupa na snagu osmog dana od dana objave, a objavit će se u "Županijskom glasniku". KLASA: 012-03/21-01/1 URBROJ: 2111/04-01-21-4 Sirač, 16. 03. 2021. Predsjednik Općinskog vijeća: Stjepan Juraić, ing. str., v. r. 54. Na temelju članka 35. stavka 2. i 8., članka 391. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima ("Narodne novine", broj 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 37/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08, 38/09, 153/09, 143/12, 152/14, 81/15 – pročišćeni tekst, 94/17 – ispravak), članka 176. Zakona o prostornom uređenju ("Narodne novine", broj 153/13, 65/17, 114/18, 39/19, 98/19 ), članka 48. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi ("Narodne novine", broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13 – pročišćeni tekst, 137/15ispravak, 123/17, 98/19) i članka 32. Statuta Općine Sirač ("Županijski glasnik", broj 19/09, 06/10, 03/13, 01/18), Općinsko vijeće Općine Sirač na svojoj 37. sjednici održanoj dana 16.03.2021. godine, donijelo je ODLUKU O UPRAVLJANJU I RASPOLAGANJU IMOVINOM U VLASNIŠTVU OPĆINE SIRAČ I. OPĆE ODREDBE Članak 1. Ovom se Odlukom uređuje upravljanje i raspolaganje imovinom u vlasništvu Općine Sirač ( u daljnjem tekstu: "Općina") i to: - nekretninama u vlasništvu Općine; - pokretninama u vlasništvu Općine; - poslovnim udjelima u trgovačkim društvima u vlasništvu Općine. Ova se Odluka ne primjenjuje na zakup i kupoprodaju poslovnih prostora, na zakup javnih i drugih površina, na najam stanova u vlasništvu Općine, na upravljanje imovinom kroz postupke dodjele koncesija ili uspostavu odnosa javno - privatnog partnerstva, na slučajeve raspolaganja nekretninama kroz programe mjera poticanja razvoja gospodarstva na području Općine Sirač, kao ni na sva druga upravljanja, raspolaganja i korištenja općinskom imovinom koja su uređena posebnim aktima Općine. Ne smatra se raspolaganje nekretninom u smislu ove Odluke potpisivanje elaborata usklađenja i parcelacijskih elaborata, kao i drugih dokumenata kojima se mijenja oblik i veličina katastarskih čestica. Članak 2. Upravljanje općinskom imovinom općenito podrazumijeva sve sustavne i koordinirane aktivnosti kojima Općina Sirač optimalno i održivo upravlja svojom imovinom pažnjom dobrog i savjesnog gospodara. Upravljanje poslovnim udjelima u trgovačkim društvima podrazumijeva posjedovanje, stjecanje i raspolaganje dionicama i poslovnim udjelima te ostvarivanje svih upravljačkih i imovinskih prava koja pripadaju dioničarima ili članovima društva sukladno propisima koji uređuju trgovačka društva, uz odgovarajuću primjenu odredbi ove odluke. Raspolaganje općinskom imovinom podrazumijeva pravo na otuđenje, opterećenje, ograničenje i odricanje od prava. Nekretnina se može otuđiti ili s njom na drugi način raspolagati samo putem javnog natječaja i uz naknadu utvrđenu po tržišnoj cijeni ako nije drugačije propisano Zakonom i ovom Odlukom. Općinski načelnik odlučuje o stjecanju i otuđenju nekretnina čija pojedinačna vrijednosti ne prelazi 0,5% iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđivanju nekretnine. Ako je taj iznos veći od 1.000.000,00 kn općinski načelnik odlučuje najviše do 1.000.000,00 kn, a ako je taj iznos manji od 70.000,00 kn, tada može odlučivati najviše do 70.000,00 kn. Općinsko vijeće odlučuje o stjecanju i otuđenju nekretnina čija pojedinačna vrijednost prelazi 0,5% iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđenju nekretnine, odnosno čija je pojedinačna vrijednost veća od 1.000.000,00 kuna. Stjecanje i otuđivanje nekretnina mora biti planirano u proračunu općine i provedeno u skladu sa zakonskim propisima. U slučaju da je Odluku o raspisivanju natječaja o stjecanju i otuđenju nekretnina donio načelnik, a po natječaju vrijednost najpovoljnije ponude prelazi iznos iz stavka 4. ovog članka, odluku o stjecanju i otuđenju nekretnina donosi Općinsko vijeće. Za upravljanje i raspolaganje nekretninama u vlasništvu Općine, nadležan je Općinski načelnik, vodeći pri istom računa o odrednicama Strategije upravljanja imovinom Općine Sirač i pripadajućim godišnjim planovima upravljanja imovinom. Članak 3. Tijela nadležna za gospodarenje imovinom u vlasništvu Općine su Općinski načelnik i Općinsko vijeće Općine Sirač, pod uvjetima propisanim zakonom, Statutom Općine, ovom Odlukom i drugim propisima.
Stranica 10 ÆUPANIJSKI GLASNIK Broj 3 Članak 4. Općinski načelnik i Općinsko vijeće gospodare imovinom u vlasništvu Općine Sirač pažnjom dobrog gospodara, na načelima zakonitosti, svrsishodnosti i ekonomičnosti, u interesu stvaranja uvjeta za gospodarski, obrazovni, turistički i kulturni razvoj Općine, te radi osiguranja probitka i socijalne sigurnosti stanovnika Općine Sirač. Smatra se da je upravljanje nekretninama u vlasništvu Općine u interesu i cilju općeg gospodarskog i socijalnog napretka njezinih stanovnika, ako se nekretninama upravlja radi izgradnje vjerskih objekata, predškolskih ustanova, školskih ustanova, ustanova iz oblasti kulture i zdravstva, sportskih objekata, objekata komunalne infrastrukture, te drugih objekata čija izgradnja doprinosi unaprjeđenju gospodarskih i socijalnih uvjeta života na području Općine. II. STJECANJE I RASPOLAGANJE NEKRETNINAMA Prodaja nekretnina Članak 5. Općina može prodati nekretnine u svom vlasništvu na temelju javnog natječaja i uz naknadu koja odgovara tržišnoj vrijednosti nekretnine, osim u slučajevima kada je mjerodavnim zakonskim propisima ili ovom Odlukom izričito drukčije određeno. Tržišna vrijednost nekretnine iz stavka 1. ovog članka je vrijednost izražena u novcu koja se za određenu nekretninu može postići na tržištu i koja ovisi o odnosu ponude i potražnje u vrijeme njezinog utvrđivanja na području na kojem se nekretnina nalazi. Početnu tržišnu vrijednost nekretnine utvrđuju ovlašteni procjenitelji prema metodama propisanima pozitivnim pravnim propisima koji se odnose na procjenu vrijednosti nekretnina. Članak 6. Javni natječaj za prodaju nekretnine može se provesti na dva načina, i to: a) javnim nadmetanjem ili b) javnim prikupljanjem ponuda. Javno nadmetanje je postupak u kojem se zainteresirani kupci, temeljem prethodno podnesene pravodobne i potpune prijave, usmeno nadmeću o visini kupoprodajne cijene. Javno prikupljanje ponuda je postupak u kojem zainteresirani kupci, temeljem prethodno javno objavljenog poziva svoje ponude dostavljaju na adresu Općine u zatvorenim omotnicama s naznakom "za natječaj – NE OTVARAJ". Članak 7. Javni natječaj za prodaju nekretnina raspisuje Općinski načelnik. Članak 8. Natječaj provodi Povjerenstvo za raspolaganje nekretninama u vlasništvu Općine Sirač (dalje: Povjerenstvo) čije članove za svaki konkretni slučaj imenuje Općinski načelnik na prijedlog nadležnog upravnog odjela. Povjerenstvo iz prethodnog stavka ovog članka može imati od 3 do 5 članova, ovisno o okolnostima svakog pojedinog slučaja. Administrativne poslove za Povjerenstvo obavlja Jedinstveni upravi odjel. Članak 9. Javni natječaj za javno nadmetanje, odnosno za javno prikupljanje ponuda obavezno sadrži: − oznaku nekretnine koja je predmet prodaje (adresu nekretnine, oznaku katastarske čestice, katastarsku općinu, površinu, namjenu (ako je određena), te ostale podatke bitne za pobližu oznaku nekretnine); − početnu cijenu nekretnine; − rok, adresu i način podnošenja prijava (kod javnog nadmetanja), odnosno ponuda (kod javnog prikupljanja ponuda); − visinu jamčevine i oznaku računa na koji se jamčevina uplaćuje; − mjesto, datum i vrijeme održavanja javnog nadmetanja, odnosno javnog otvaranja ponuda; − odredbu tko može sudjelovati u javnom nadmetanju, odnosno javnom prikupljanju ponuda; − odredbu da se danom predaje prijave, odnosno ponude smatra dan predaje te prijave ili ponude na adresu Općine, a ako je prijava, odnosno ponuda poslana preporučenom pošiljkom, dan kada je ta prijava, odnosno ponuda predana na poštu; − odredbu tko se smatra najpovoljnijim ponuditeljem; − odredbu da će se u slučaju odustanka prvog najpovoljnijeg ponuditelja, najpovoljnijim ponuditeljem smatrati prvi sljedeći ponuditelj koji je ponudio najvišu cijenu; − odredbu da najpovoljniji ponuditelj koji odustane od ponude, gubi pravo na povrat jamčevine; − naznaku o mogućnosti pregleda predmetne nekretnine, kao i vremena u kojem zainteresirani ponuditelji mogu izvršiti pregled; − odredbu da se nekretninom raspolaže po načelu "viđeno-kupljeno"; − rok u kojem najpovoljniji ponuditelj mora sklopiti ugovor o kupoprodaji; − rok u kojem najpovoljniji ponuditelj mora uplatiti kupoprodajnu cijenu; − uputu o dostavi dokumenata koje ponuditelj mora dostaviti za sudjelovanje na javnom natječaju;
Stranica 11 Broj 3 ÆUPANIJSKI GLASNIK − odredbu da se nepotpune i nepravodobne prijave, odnosno ponude neće uzeti u razmatranje; − odredbu o pravo prodavatelja da odustane od prodaje u svako doba prije donošenja odluke o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja; − odredbu o pravu prodavatelja da ne izabere niti jednog ponuditelja, u kojem se slučaju javni natječaj poništava. Javni natječaj za nadmetanje, odnosno javno prikupljanje ponuda iz stavka 1. ovog članka može sadržavati i druge uvjete i podatke u svezi prodaje nekretnine. Članak 10. Općinski Načelnik kod raspisivanja natječaja za javno nadmetanje, odnosno za javno prikupljanje ponuda od ponuditelja može između ostalog, zatražiti da dostave i: − dokumentaciju koja sadrži osnovne podatke o ponuditelju uz odgovarajuće dokaze iz kojih proizlazi vjerodostojnost tih podataka (ime i prezime, odnosno naziv; adresu prebivališta, odnosno sjedišta; OIB; dokaz o državljanstvu za fizičke, odnosno dokaz o upisu u sudski, obrtni ili drugi odgovarajući registar za pravne osobe); − izvornik ili ovjerenu presliku potvrde o nepostojanju poreznog duga nadležne Porezne uprave, koja ne smije biti starija od 30 dana od dana objave javnog natječaja; − izvornik ili ovjerenu presliku potvrde nadležnog upravnog odjela o nepostojanju dugovanja prema Općini, koja ne smije biti starija od 30 dana od dana objave javnog natječaja; − dokaz o izvršenoj uplati jamčevine; − vlastoručno potpisanu izjavu ponuditelja kojom se obvezuje da će, u slučaju ako njegova ponuda bude prihvaćena, sklopiti ugovor o kupoprodaji o vlastitom trošku, potvrđuje da u cijelosti prihvaća uvjete natječaja, te da njegova ponuda ostaje na snazi 90 dana, računajući od dana otvaranja ponuda. Ako se radi o nekretnini čija je početna cijena utvrđena u iznosu manjem od 30.000,00 kuna, od ponuditelja će se tražiti da dostave samo dokumentaciju propisanu točke 1., 4. i 5. prethodnog stavka ovog članka. Članak 11. Početna cijena nekretnine utvrđuje se na način kako je propisano ovom Odlukom. Članak 12. Javni natječaj se objavljuje u jednom od lokalnih listova i na web stranicama Općine Sirač, a ako tako odluči tijelo nadležno za raspisivanje javnog natječaja, i u drugim sredstvima javnog priopćavanja. Članak 13. Pravo podnošenja ponude, odnosno prijave za sudjelovanje na javnom natječaju, imaju sve fizičke osobe državljani Republike Hrvatske i državljani država članica Europske unije, kao i sve pravne osobe koje imaju registrirano sjedište u Republici Hrvatskoj, odnosno nekoj od država članica Europske unije, odnosno osobe koje ne udovoljavaju uvjetima iz natječaja, mogu sudjelovati na javnom natječaju ako ispunjavaju zakonom propisane pretpostavke za stjecanje prava vlasništva na području Republike Hrvatske. Članak 14. Rok za podnošenje prijava, odnosno davanje ponuda je 8 dana od dana objave javnog natječaja. Javno nadmetanje, odnosno javno otvaranje ponuda mora se provesti u roku od najduže 5 dana od isteka roka za podnošenje prijava, odnosno davanje ponuda. Članak 15. Osobe koje sudjeluju u javnom natječaju moraju položiti jamčevinu u iznosu od 10% od početnog iznosa kupoprodajne cijene u korist Proračuna Općine. Odabranom ponuditelju uplaćena će se jamčevina uračunati u ukupnu kupoprodajnu cijenu, a ostalim ponuditeljima čije ponude nisu odabrane kao najpovoljnije jamčevina se mora vratiti u roku od 15 dana od dana okončanja postupka javnog natječaja. Ponuditelj kojem se sukladno prethodnom stavku ovog članka vraća jamčevina, nema pravo na kamatu od njezine uplate na račun Općine pa do trenutka njene isplate. Postupak javnog natječaja okončava se stupanjem na snagu Odluke o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja, odnosno Odluke o poništavanju natječaja. Ponuditelj čija ponuda bude izabrana kao najpovoljnija, a koji naknadno odustane od svoje ponude ili od zaključenja ugovora, nema pravo na povrat jamčevine. Članak 16. Ponude, odnosno prijave na javni natječaj dostavljaju se poštom preporučeno ili osobno na adresu Općine Sirač naznačenu u javnom pozivu, u zatvorenoj omotnici s obveznom naznakom "Ponuda/Prijava za natječaj − ne otvaraj". Danom predaje prijave, odnosno ponude smatra se dan predaje te prijave/ponude u Općinu, odnosno dan predaje prijave/ponude na poštu preporučenom pošiljkom. Ponuda, odnosno prijava na javni natječaj mora sadržavati sve podatke i moraju joj biti priloženi svi dokazi o ispunjavanju uvjeta koju su navedeni u tekstu javnog natječaja.
Stranica 12 ÆUPANIJSKI GLASNIK Broj 3 Članak 17. Poslove provođenja odluke o raspisivanju javnog natječaja, pripreme dokumentacije, objave natječaja, prikupljanja i otvaranja ponuda, kao i poslove javnog nadmetanja obavlja Povjerenstvo. O otvaranju ponuda, odnosno provedbi postupka javnog nadmetanja Povjerenstvo je dužno sastaviti zapisnik. Povjerenstvo je prije otvaranja ponuda, odnosno prije početka javnog nadmetanja dužno utvrditi koliko je ponuda, odnosno prijava za sudjelovanje u javnom nadmetanju pristiglo te da li su iste pravodobne. Ponude, odnosno prijave koje nisu predane u za to propisanom roku, neće se uzeti u razmatranje u daljnjem tijeku postupka. Nakon što je utvrdilo koje su ponude, odnosno prijave predane u zato propisanom roku, Povjerenstvo će pristupiti otvaranju pristiglih ponuda, odnosno prijava za sudjelovanje na javnom nadmetanju prema redoslijedu njihova prispijeća. Povjerenstvo je dužno razmotriti pravodobne ponude, odnosno prijave i utvrditi da li iste sadržavaju sve podatke i dokumentaciju propisanu u javnom pozivu (potpune ponude/prijave). Ponude, odnosno prijave koje nisu potpune neće se uzeti u obzir prilikom utvrđivanja najpovoljnije ponude, odnosno njihovi podnositelji nemaju pravo sudjelovanja u javnom nadmetanju. Za onog ponuditelja koji nije pristupio javnom nadmetanju sukladno javnom natječaju, smatra se da je odustao od podnesene prijave i nema pravo sudjelovanja u daljnjem postupku. Članak 18. Ako se javni natječaj provodi javnim prikupljanjem ponuda, Povjerenstvo je dužno utvrditi rang listu ponuditelja čije su ponude pravodobne i potpune, i to na način da je najviše rangirani onaj ponuditelj koji je ponudio najvišu kupoprodajnu cijenu. Ako se javni natječaj provodi javnim nadmetanjem, Povjerenstvo će prije početka usmenog nadmetanja odrediti minimalni iznos povećanja ponude. U postupku usmenog nadmetanja Povjerenstvo je dužno utvrditi koji je ponuditelj ponudio najvišu cijenu i sastaviti rang listu ponuditelja, zavisno o visini kupoprodajne cijene koju su isti ponudili. Članak 19. Zapisnik o otvaranju ponuda, odnosno provedbi postupka javnog nadmetanja s prijedlogom odluke o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja, odnosno eventualnom poništenju javnog natječaja, Povjerenstvo je dužno dostaviti Općinski načelniku. Zapisnik potpisuju svi prisutni članovi Povjerenstva. Sastavni dio Zapisnika čine zaključci Povjerenstva te rang lista ponuditelja. Članak 20. Najpovoljnijim ponuditeljem smatra se ponuditelj koji ponudi najvišu cijenu, uz uvjet da ispunjava i sve druge uvjete javnog nadmetanja, odnosno javnog prikupljanja ponuda. U slučaju odustanka prvog najpovoljnijeg ponuditelja, najpovoljnijim ponuditeljem smatra se prvi sljedeći ponuditelj koji je ponudio najvišu cijenu uz uvjet da ispunjava i sve druge uvjete javnog nadmetanja, odnosno javnog prikupljanja ponuda. Ako su dva ili više ponuđača ponudila istu cijenu za nekretninu, najpovoljnijim ponuđačem smatra se onaj koji je prvi predao ponudu. Članak 21. Na temelju zapisnika Povjerenstva, Općinski načelnik donosi odnosno predlaže Općinskom vijeću donošenje: odluke kojom se odbacuju nepravovremene ponude, odbijaju ponude zbog neispunjenja uvjeta iz natječaja i o prihvatu najpovoljnije ponude. Odluka o izboru najpovoljnije ponude nije upravni akt, stoga se protiv nje ne može uložiti žalba niti pokrenuti Upravni spor. Članak 22. Kupoprodajni ugovor s najpovoljnijim ponuditeljem u ime Općine Sirač sklopit će Općinski načelnik najkasnije u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Odluke o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja. Članak 23. Ako kupac ne sklopi kupoprodajni ugovor u roku određenom u javnom natječaju, a koji rok ne može biti duži od onog iz članka 22. ove Odluke, smatrat će se da je isti odustao od sklapanja ugovora. Ako kupac, sukladno prethodnom stavku ovog članka, odustane od sklapanja kupoprodajnog ugovora, stavit će se van snage donesena Odluka o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja i donijeti nova kojom će se utvrditi drugi najpovoljniji ponuditelj i isti pozvati na sklapanje kupoprodajnog ugovora, odnosno ako isti ne postoji poništiti javni natječaj. Najpovoljnijem ponuditelju koji je odustao od sklapanja kupoprodajnog ugovora, jamčevina se neće vratiti. Članak 24. Na obrazloženi zahtjev kupca, a zbog socijalnih i drugih opravdanih razloga, nadležno tijelo može odobriti obročnu otplatu kupoprodajne cijene i to najviše do 3 godine. Broj i visina pojedinih rata određuje se ugovorom.
Stranica 13 Broj 3 ÆUPANIJSKI GLASNIK U slučaju da kupac ne plati cjelokupnu kupoprodajnu cijenu u roku određenom u ugovoru o kupoprodaji ili ako ne plati pravodobno dva uzastopna obroka, upućuju mu se podsjetnik na plaćanje i ostavlja primjereni rok, a ukoliko u ostavljenom roku iz prethodnog stavka ovog članka ne plati cjelokupnu kupoprodajnu cijenu, ugovor se raskida. U slučaju raskida ugovora iz ovog članka, kupac gubi pravo na uplaćenu jamčevinu. Članak 25. Kupoprodajni ugovor obavezno sadrži odredbu da će Općina Sirač izdati kupcu tabularnu izjavu radi uknjižbe njegova prava vlasništva kupljene nekretnine u zemljišnu knjigu nadležnog suda tek nakon isplate cjelokupne kupoprodajne cijene. Ukoliko kupac nakon zaključenja ugovora, a prije isplate ukupne kupoprodajne cijene, zatraži upis prava vlasništva, isto mu se na obrazloženi zahtjev uz dostavu dokaza o namjeri investicije može odobriti, a Općina će za razliku duga, uknjižbu hipoteke na nekretninama koje su predmet kupoprodaje kod nadležnog suda u korist Općine. Članak 26. U slučaju da nitko ne podnese prijavu za sudjelovanje u javnom nadmetanju, odnosno ne dostavi ponudu u postupku javnog prikupljanja ponuda ili ponuditelji ne ponude niti početnu cijenu, Općina može još jednom ponoviti natječaj s istom početnom cijenom. Ako se niti u sljedećem javnom natječaju nekretnina ne proda, Općinsko vijeće može: - donijeti odluku o sniženju početne cijene za najviše 10% i/ili - raspisati novi javni natječaj s tako utvrđenom početnom cijenom i načinom, odnosno produženim rokovima plaćanja. Izravna pogodba Članak 27. Nekretnine u vlasništvu Općine Sirač mogu se prodati po tržišnoj vrijednosti bez provedbe javnog natječaja (izravnom pogodbom) samo iznimno, u slučajevima predviđenim zakonom: − kada pravo vlasništvo na nekretninama u vlasništvu Općine stječe Republika Hrvatska, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, te pravne osobe u isključivom ili pretežitom vlasništvu Republike Hrvatske, odnosno u isključivom ili pretežitom vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, ako je to u interesu i cilju općeg gospodarskog i socijalnog napretka Općine, − osobi kojoj je dio tog zemljišta potreban za formiranje neizgrađene građevne čestice u skladu s lokacijskom dozvolom ili detaljnim planom uređenja, ako taj dio ne prelazi 20 % površine planirane građevne čestice i − osobi koja je na zemljištu u svom vlasništvu, bez građevinske dozvole ili drugog odgovarajućeg akta nadležnog tijela, izgradila građevinu u skladu s detaljnim planom uređenja ili lokacijskom dozvolom, a nedostaje joj do 20% površine planirane građevne čestice, pod uvjetom da se obveže da će u roku od jedne godine od dana sklapanja kupoprodajnog ugovora ishoditi građevinsku dozvolu. − dio neizgrađenog zemljišta potrebnog za formiranje neizgrađene građevne čestice u skladu s urbanističkim planom uređenja ili detaljnim planom uređenja, ako taj dio ne prelazi 50% površine planirane građevne čestice − dio zemljišta potrebnog za formiranje izgrađene građevne čestice u skladu s urbanističkim planom uređenja ili detaljnim planom uređenja − zemljište koje čini građevnu česticu zgrade za koju je doneseno rješenje o izvedenom stanju na temelju posebnog zakona kojim se uređuje ozakonjenje nezakonitih zgrada. Članak 28. Povodom zahtjeva zainteresirane osobe, Odluku o prodaji nekretnina izravnom pogodbom donosi tijelo ovlašteno Statutom odnosno zakonom. Na sklapanje kupoprodajnog ugovora i plaćanje kupoprodajne cijene za nekretnine prodane izravnom pogodbom, na odgovarajući se način primjenjuju odredbe ove Odluke. Darovanje nekretnina Članak 29. Nekretnine se mogu darovati ako je to u interesu i cilju općeg gospodarskog i socijalnog napretka Općine i njezinih stanovnika ili je to propisano posebnim zakonom. Članak 30. Postupak darovanja pokreće se zahtjevom koji se dostavlja na adresu Općine. Podnositelj zahtjeva mora detaljno obrazložiti u koju svrhu namjerava koristiti predmetnu nekretninu i koju važnost ima traženo darovanje za ostvarenje te svrhe. U postupku darovanja utvrđuju se posebni uvjeti za stjecanje darovanjem koje utvrđuje nadležno tijelo. Članak 31. Po zaprimljenom zahtjevu za darovanje nekretnine u vlasništvu Općine Sirač i izvršenoj procjeni tržišne vrijednosti nekretnine, Povjerenstvo će iznijeti svoje
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=